Klavirski dnevi Krško 2009 so potekali od petka, 13. novembra, do sobote, 14. novembra 2009 na Glasbeni šoli Krško, Kolodvorska 2, Krško.

>> Brošura klavirskih dni Krško 2009

 

Prispevek Mihaela Paša, RTV Slovenija – program ARS

Tako kot dosedanjih devet, so tudi jubilejni, deseti Klavirski dnevi, ponudili odlične pianiste – koncertante, izvrstne predavatelje ter v okviru projektov glasbenih šol zvesto sledili razvoju naših mladih pianistov. Seveda pa so Klavirski dnevi tudi lepo družabno srečanje, kjer se pianisti spoznavajo in si izmenjujejo izkušnje. Postali so stalnica v slovenskem pianističnem prostoru, ki mnogim pedagogom daje zagon in tudi nove zamisli za poučevanje. Konferenco je Društvo klavirskih pedagogov Slovenije EPTA organiziralo letos skupaj z Glasbeno šolo Krško.

EPTA Slovenije se je uvodoma poklonila spominu na ustanoviteljico EPTA-e, romunsko pianistko Carolo Grindeo (1914 – 2009), ki jo je, po svojih spominih sodelovanja z njo, na kratko predstavila Damjana Zupan.

Tema letošnjih klavirskih dni je bila sodobna klavirska glasba – področje, ki je v učnem procesu marsikdaj zapostavljeno. V tem okviru smo slišali tri izvrstna koncertna predavanja. Skladatelj Bojan Glavina je predstavil svoje “Zen preludije”, Monika Hildebrand z Dunaja je pripravila predavanje o sodobni glasbi pri pouku klavirja, pianistka Milanka Črešnik je predstavila opus Janeza Matičiča, klavirski duo AnAntonio pa je predstavil delo in trasnskripcije Györgyja Kurtága.

V okviru okrogle mize z naslovom Dolžnost ali veselje do sodobne glasbe? se je razvila razprava o tem, kaj vse sodobna glasba nudi in kako jo na različnih stopnjah približati mladim šolajočim se poustvarjalcem. Razgovor je vodila Ana Avberšek, ki je v prvem delu predstavila rezultate raziskave Uporaba sodobne klavirske glasbe pri pouku klavirja v Sloveniji.

Ena izmed osrednjim tem je bil tudi Joseph Haydn in njegov čas. Predavateljica Tamara Goličnik je govorila o Haydnovem vplivu na zgodnjo Beethovnovo klavirsko glasbo, predavatelj Egon Mihajlović pa je v svojem predavanju osvetlil zanimiv vidik karakterja tonalitet, ki je bil v tistem času še zmeraj živ, saj uglasitev namenoma še ni bila povsem temperirana.

Kot vsako leto, so se tudi letos predstavili projekti nekaterih slovenskih glasbenih šol:

Glasbena šola Franca Šturma Ljubljana in SGBŠ Ljubljana sta predstavili Mendelssohnova dela, Glasbena šola Velenje, Glasbena šola Krško in Zveza primorskih glasbenih šol so predstavili projekte na tematiko sodobne klavirske glasbe.

Majdi Jecelj, podpredsednici Društva klavirskih pedagogov Slovenije EPTA, ki to funkcijo opravlja že od ustanovitve društva, in večletni organizatorici cikla Pianissimo, je bilo na redni seji občnega zbora društva podeljeno častno članstvo.

Sicer pa so klavirski dnevi ponudili tudi dva koncertna večera z odličnimi mladimi pianisti. V petek, 13. novembra, smo v okviru dvojnega recitala slišali pianista Ivana Ferčiča ter klavirski duo Miha Haas in Tadej Horvat, v soboto, 14. novembra, pa je nastopil pianist Petar Milić. Solistični recital Ivana Ferčiča je gradiral od španske glasbe iz sredine in konca 18. stoletja, pa vse do Bartokovih Etud in Treh skladb Janeza Matičiča, ki se sklenejo s čudovito bravurno Tokato.

Prav tako skrbno je bil pripravljen spored klavirskega dua Mihe Haasa in Tadeja Horvata, ki sta nam za začetek ponudila Mozartovo Sonato v C-duru, K 545, ki jo je Grieg domiselno priredil za dva klavirja. Temu pa so sledile izvrstne Variacije na Paganinijevo temo Witolda Lutosławskega, Variacije na Haydnovo temo Johannesa Brahmsa ter priljubljena parodija “La valse” Maurica Ravela.

V soboto, 14. novembra, nas je v okviru sklepnega recitala Klavirskih dni prav tako navdušil pianist Petar Milić, ki je publiko nagovoril z bolj romantičnim programom. V prvem delu sporeda je zvenela Haydnova Sonata v Es-duru, Hob. 16/49 in Mendelssohnove Seriozne variacije op. 54. Drugi del večera je bil v celoti namenjen Chopinovi glasbi. Slišali smo tenkočutni Nokturno v h-molu, op. 62, št. 1, Scherzo št. 2 v b-molu ter Andante spianato in Velika briljantna poloneza v Es-duru, op. 22.