Klavirskih dnevi 2012 so potekali 16., 17. in 18. novembra 2012 na Glasbeni šoli Postojna. Rdeča nit koncertnih dogodkov je bil naslov: DEBUSSY…. IMPRESIJE…. ODMEVI….
Sklop predavanj, okroglih miz in delavnic pa je bil zaokrožen a temo NAČINI IN POMEN USPEŠNEGA VADENJA KLAVIRJA.
Klavirsko dogajanje na postojnskem Montmartru je s svojo pestrostjo, predvsem pa kvaliteto in odzivnostjo udeležencev oblikovalo višek in presežek vsem dosedanjim je prepričana Ana Avberšek, predsednica Društva klavirskih pedagogov Slovenije – EPTA: »Srečanje v Postojni je pokazalo, da vzajemno rastemo in vplivamo na to, da se pianizem in klavirska pedagogika in še marsikaj v širšem smislu razvijajo in da dosegamo višje nivoje. Tako zagotovo vplivamo na splošno zdravje države, ker časi niso rožnati tudi za naš poklic. Zanimivo pa je, da se ravno v teh hudih, neprijaznih časih pri nas v vsebinskem smislu tako zelo vse odpira in mnogi pedagogi razmišljamo izven ustaljenih okvirov. Obiskovalci so še posebej podčrtano pohvalili izbor tematike in predavateljev. Tudi organizacijski odbor je bil na tem, kako dobro so se predavanja med seboj povezovala in dopolnjevala, zelo zadovoljen. V okviru EPTA Foruma se je predstavilo kar 7 slovenskih klavirskih pedagogov, članov društva, ki so svoje znanje, izkušnje in projekte predstavili v okviru kratkih predavanj. To je gotovo ena pomembnejših spodbud klavirskim pedagogom iz vse Slovenije, ki preko takšne izmenjave izkušenj in dobrih praks širijo svoje strokovno znanje in dobivajo za svoje nadaljnje pedagoško delo motivacijo, nove ideje in pogum, za odkrivanje inovativnih poti na področju klavirske pedagogike, ki je dandanes še kako pomemben.«
/… /
Prostori Glasbene šole Postojna so od 16. do 19. novembra 2012 postali nekakšen Montmartre slovenske klavirske pedagogike, ki je zvenel pod skupnim naslovom »Debussy … impresije … odmevi …« (ob 150-letnici rojstva francoskega skladatelja in pianista Clauda Debussyja) in živel v vzdušju večno zanimive in vznemirljive pedagoške teme »Načini in pomen uspešnega vadenja klavirja«. Tako kot je Debussy v znani umetniški četrti Pariza dobival inspiracijo za svoje barvite glasbene umetnine, je tudi na »postojnskem hribu« nastajala razkošna zakladnica idej, spoznanj in mladostno živahnih zvočnih zgodb. Bogat in kakovosten program je številnim udeležencem razkril izredno visoke, močne in jasne moralne vrednote, ki občudujoče povezujejo slovenske klavirske pedagoge. V zvočno onesnaženem svetu, v prevladujoči vizualni kulturi, v času, ko tišine sploh ne poznamo več, in ko občutljivost ljudi močno hlapi, namreč lahko glasbeni pedagogi opravijo izjemno poslanstvo pri vzgoji otrok.
odlomek prispevka Tatjane Gregorič, z naslovom 12. Slovenski klavirski dnevi, objavljen v reviji Glasna, februar/marec 2013